Ombudsman
De Ombudsman onderzoekt en behandelt klachten van het publiek over de journalistiek bij de Nederlandse Publieke Omroep. De Ombudsman gaat niet over alle programma’s van de publieke omroep maar alleen over journalistieke programma’s die vallen binnen de genres nieuws, sport, actualiteit, evenementen en opinie op radio, tv of internet.
Vindt u dat een programma of redactie van MAX niet volgens de journalistieke code van de publieke omroep heeft gehandeld?
Meld dit bij de Publieksservice van MAX
Bent u niet tevreden met de manier waarop er door MAX met uw klacht is omgegaan of met het antwoord?
Neem contact op met de Ombudsman
Wilt u liever meteen naar de Ombudsman? Dat kan, maar om u goed te kunnen antwoorden zal deze eerst contact zoeken met het betreffende programma of de omroep.
Bekijk de volledige klachtenprocedure
NB. De Ombudsman van de NPO is niet te verwarren met MAX Ombudsman. Als lid van MAX kunt u met consumentenklachten terecht bij MAX Ombudsman.